Hovedseksjon

Bruk av digitale verktøy i undervisningen

Vår skole er en del av StøDig-prosjektet og vi utforsker ulike måter å bruke digitale verktøy som en støtte i grunnopplæringen. Våre erfaringer er viktig inn i prosjektet.

Prosjektet utvikler anbefalinger som baserer seg på forskning, læreplanen, teori og praksis. Anbefalingene ferdigstilles desember 2024.

Personvernet til elevene og lærerne blir ivaretatt. Les mer om hvordan Osloskolen jobber med personvern.

Om StøDig

Målet til StøDig er å se hvordan vi i skolen bør bruke digitale verktøy for å støtte hver enkelt elev i sin lese,- skrive – og språkutvikling.

StøDig retter seg mot barnetrinnet i Osloskolen. Veiledere fra StøDig samabeider med lærerne og ledere, for å få til en best mulig undervisning. 

Forskere fra Lesesenteret ved Universitetet i Stavanger er en viktig samarbeidspartner for å kvalitetssikre de faglige anbefalingene som vi utvikler.