Melk

Hvorfor skolemelk?

Det er ingen tvil om at et ordentlig skolemåltid betyr mye for at konsentrasjonsevnen og læringsmiljøet i klassen skal være på topp, da påfyll midt på dagen hjelper til å holde blodsukkeret stabilt. Melk er naturlig rik på vitaminer, mineraler og proteiner kroppen trenger hver dag.

Skjelettet fornyer seg cirka hvert 7. år hele livet. Kroppen tappes hele tiden for kalsium, og tapet må erstattes kontinuerlig med kalsium fra kosten. Melk er den viktigste kalsiumkilden i norsk kosthold, og med 3 glass per dag sikrer du inntaket. Det kan være vanskelig for barn og ungdom å få i seg nok kalsium dersom de ikke drikker melk til lunsj.

Skolemelk skoleåret 2023-2024

Melkeutdelingen ved Stovner skole starter tirsdag 22.08.2023.

Informasjon om hvordan man bestiller melk er tilgjengelig på flere språk på www.skolelyst.no.

Ved registrering trengs informasjon om elevens fullstendige navn, gruppe-/klassetilhørighet og hva slags type melk.

Skolemelken er foreldrebetalt. Abonnementet tegnes for ½ eller 1 skoleår om gangen. Det anbefales å bestille i god tid slik at eleven får melk fra første utdelingsdag.

Les brukervilkårene på www.skolelyst.no, eller send Tine en e-post på skolelyst@tine.no. Dersom du ikke finner svar der, kan du ringe Tines supporttelefon – 813 71 510 – hverdager mellom klokken 08.00–16.00.

Kalender med oversikt over når det leveres melk 2023-2024.